Trebuie taiat un pui de paulownia??

Pisoiu.fericit

New Member
Scuze daca nu am postat unde trebuie (sunt incepator).
Am un paulownia, pentru ca sa ne faca umbra, ca aici e cald (langa bucuresti, campie), are cam un an jumate aproximativ, anu trecut prin primavara l-am plantat. Azi dimineata in timp ce ii varsam o galeata cu apa la tulpina am observat chestia asta ca ii iese din tulpina (vedeti poza). Oare sa il tai sau sa o las? Daca o tai si o bag intr-o galeata cu apa face radacini si pot sa o plantez altundeva? Oare sa o tai acum sau sa astept? Chestia e ca vreau ajutor ca nu ma pricep.

http://i.imgur.com/1UpISap.jpg
 
Ultima editare de un moderator:

sannamaria

Well-Known Member
Moderator
bine ai venit Pisoiule :)
eu nu ma pricep la paulownia ,dar sigur te va ajuta cineva cu un sfat :cat:
 

gradinar1

Well-Known Member
Moderator
Daca vrei sa arate ca un copac, cu trunchi distinct care nu lastareste de jos, il tai. Daca vrei sa arate ca o tufa, il lasi. Depinde de tine :)
 

gradinar1

Well-Known Member
Moderator
Eu l-as taia acum ca sa nu-si mai iroseasca energia incercand sa si dezvolte lastarul ala ciudat. Eu n-am Pawlonia dar stiu ca e un copac cu o mare capacitate de regenerare si nu vad de ce l-ar deranja sa fie taiat acum. De-abia are timp sa se vindece "rana" pana intra in perioada de frig.
 

Pisoiu.fericit

New Member
Eu l-as taia acum ca sa nu-si mai iroseasca energia incercand sa si dezvolte lastarul ala ciudat. Eu n-am Pawlonia dar stiu ca e un copac cu o mare capacitate de regenerare si nu vad de ce l-ar deranja sa fie taiat acum. De-abia are timp sa se vindece "rana" pana intra in perioada de frig.
Si il tai chiar din tulpina sau mai las un cm 2 din ciot? Si conteaza cu ce il tai? Am un firez electric (pendular), care taie foarte fin (lasa foarte drept lemnul unde taie, fara denivelari), merge sa il tai cu ala?

EDIT: Mersi mult de raspunsuri, raman dator cu o bere.
 

victor

Active Member