O idee?

andrei.mrsn

New Member
Salutare,

Am citit informatiile de mai sus, cu sticky. Unele lucruri intelese, altele nu. Un lucru cu siguranta inteles este ca bonsai-ul este ceva deosebit, ceva ce necesita atentie si in funtie de atentia acordata, acesta reompenseaza pe masura. De aceea, va rog cateva sugestii pentru noul meu coleg de birou, bonsai-ul Ficus Retusa. Da, citind informatiile postate de voi, cele cu sticky si nu numai, automat mi-am facut o ideea despre ce i-ar trebui, insa , tinand cont ca sunt amator si pe lg aceasta sunt si stangaci in asa ceva, va rog cateva sugestii personalizate. Ma intereseaza urmatoarele:

-dimensiunea frunzelor in raport cu ...restul
-petele de pe trunchi si nu numai. Daca sunt semne ale unei probleme, cum o pot remedia.
-ce anume trebuie facut pentru a ajunge la o forma mai "exotica"
-clasica intrebare: cand/cat trebuie udat. Pot pulveriza apa pe frunze? Cu ce altceva trebuie "hranit" in afara de apa?

Raspunsurile intrebarile le gasesc cu usurinta, insa ,spre uimirea mea, majoritatea oamenilor care posteaza sfaturi cu privire la ingrijirea bonsailor se contrazic in afirmatii. Daca, spre exemplu, pe un site se spune ca bonsaiul trebuie bagat intr-un vas cu apa odata pe luna, pe alt site se spune ca trebuia bagat odata la 2 zile. Bineinteles ca se gasesc si alte cazuri asemanatoare..

Ceva mai jos, o poza cu planta in cauza.
http://madu.plici.ro/IMAGE_320.jpg
 

vali

Active Member
Moderator
Luandu-le pe rand, ar fi asa:
- dimensiunea frunzei este mare in raport cu restul, dar la momentul actual (cand planta trebuie sa se stabilizeze si nu a ajuns inca la o "forma definitiva" ca bonsai, nu e o problema.
- petele de pe trunchi sunt specifice varietatii: Ficus retusa var. Tiger Bark
- pentru o forma mai "exotica", are nevoie de tunderi si de legare cu sarma pentru a pozitiona ramurile