Smochinul

Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Mnina

Well-Known Member
Moderator
Smochinul este amintit prima data in Biblie atunci cand Adam si Eva isi fac haina din frunzelele lui pentru a isi acoperi vulnerabilitatea,Facerea 3,7 si 21.
Smochinul,cu frunzele sale mari, este loc de odihna umbros.A locui sub smochin este un semn de pace"astfel a trait Iuda si Israelul in liniste,fiecare sub vita sa de vie si sub smochinul sau,de la Dan si pana la Beer-Sheeba,in toate zilele lui Solomon."III Regi 4,25.
"Si nici un neam nu va mai ridica sabia impotriva altuia si nu se vor mai invata cum sa lupte,ci va sta linistit sub vita si smochinul lui"Miheia 4,3-4.
Formula "SA-si manance fiecare rodul vitei sale de vie si al smochinului sau"are aceeasi semnificatie.IV Regi 18,31
Smochinul aminteste apropierea verii:"Iarna a trecut,[....],smochinii mugurii si-i dezvelesc"Cantarea Cantarilor2,11-13.

In acelasi fel anunta Iisus venirea Fiului Omului:"Invatati de la smochin pilda:cand mladita lui se face frageda si odrasleste frunze,cunoasteti ca vara este aproape.Asemenea si voi,cand veti vedea toate acestea ,sa stiti ca este aproape,la usi".Matei 24-32-33
"A pustii via si smochinul" inseamna a rascoli pamantul pe care Domnul l-a dat poporului sau.Osea 2,14,Nu poate fi decat fapta navalitorului.

"Caci un popor a navalit in tara mea,puternic si fara numar,[...]Pustiit-a via mea,iar smochinul meu mi l-a facut bucati;l-a jupuit de coaja,l-a trantit la pamant.Ramurile lui au ramas albe"Ioil I.6-7
In Marcu 11,12-14 si 20-24 se povesteste cum Isus usuca un smochin.
In Apocalipsa 6,13 este reluata metafora:"Si stelele cerului au cazut pe pamant,precum smochinul isi leapada smochinele sale verzi,cand este zguduit de vijelie"
 

ruxitzika

Well-Known Member
Moderator
daisy111 a spus:
SMOCHINUL: planta de origine mediteraneeana foarte raspandita in Antichitate,din nordul Africii pana in Liban,smochinul este de fapt un ficus cu fructe foarte hranitoare,proaspete sau uscate.Foarte bogat in zahar,fructele smochinului sunt considerate hranitoare si intaritoare.Fructele,dar si frunzele sunt utilizate in cataplasme pt vindecarea arsurilor,negilor,furunculelor,bataturilor.
In Sfanta Scriptura:Una dintre pildele lui Iisus are ca subiect/simbol smochinul."Si le-a spus pilda aceasta:cineva avea un smochin sadit in via sa si a venit sa caute rod in el,dar n-a gasit.Si a zis catre vier:iata,trei ani sunt de cand vin si caut rod in smochinul acesta si nu gasesc.Taie-l;de ce sa ocupe locul in zadar?Iar el,raspunzand,a zis:Doamne,lasa-l si anul acesta,pana ce il voi sapa imprejur si voi pune gunoi.Poate va face rod in viitor;iar de nu,il vei taia"(Luca 13,6-9)
 

Mnina

Well-Known Member
Moderator
Smochinul neroditor

Sfantul Evanghelist Marcu vorbind despre smochinul neroditor spune: "Iar a doua zi iesind ei din Betania, Domnul a flamanzit. Si vazand un smochin de departe, avand frunze, a mers sa vada daca va gasi ceva in el. Venind la el, n-a gasit nimic decat frunze, ca nu era inca vremea smochinelor. Si a zis Iisus smochinului: Nimeni sa nu mai manance rod din tine in veac" (Marcu 11, 12-14), iar Sfantul Evanghelist Matei ne spune ca: "Indata s-a uscat smochinul" (Matei 21, 19).

In talcuirile unor Sfinti Parinti, acest smochin neroditor este simbolul sinagogii, care nu a adus rodul mantuirii pe care l-a odraslit din plin Biserica crestina.

Insa, in talcuirea lui Isidor Pelusiotul el are alt inteles: "Pomul calcarii poruncii a fost smochinul. Din frunzele lui si-au facut acoperamant stramosii nostri calcatori de porunca. Din pricina ca n-a fost blestemat atunci, a fost blestemat acum de Hristos, ca un iubitor de oameni, ca sa nu mai faca rod, care este pricina pacatului. Iar ca pacatul se aseamana cu smochina este lucrul destul de limpede: Are dulceata placerii, lipiciunea pacatului, iar la urma, usturimea si iutimea constiintei. Istoria smochinului a fost asezata aici pentru a ne indemna la umilinta, dupa cum istoria lui Iosif a fost asezata pentru a ne infatisa pe Hristos. Fiecare suflet lipsit de orice roada duhovniceasca este un smochin. Daca Domnul nu gaseste in el odihna, a doua zi, adica dupa viata aceasta de acum, il usuca prin blestem si-l trimite in focul vesnic. Smochinul uscat din Sfanta Evanghelie este ca un stalp cu totul uscat, care ingrozeste pe cei care nu fac rod potrivit de virtute".

Adrian Cocosila
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
Sus