Rog sfat referitor la cactusi

stefanm

Member
sunt si eu pasionat atat de cactusi cat si de suculente, dar sunt incepator in domeniu.
Din putina experienta pe care o am cu genul acesta de plante m-am "confruntat" cu 2 probleme datorita spatiului limitat pe care il ofera un apartament cu balcon nu foarte mare.
Ambele probleme se refera la spatiu.

1. Cactusi cresc, "fac pui" si ajung sa nu mai incapa in vasul in care sunt plantati. Ii muti in altul mai mare dar si asta devine neincapator si ajungi sa ai spatiu din ce in ce mai putin. Voi ce faceti cand replantati ? Am vazut ca multi dintre voi aveti in colectie doar specimene mici in dimensiuni. La replantare pastrati doar "puii" sau pur si simplu sunt la inceput ?

2.Uneori apare si problema inaltimii. Unele specii cresc pur si simplu pana in tavan. Ce faceti in cazuri din astea ?

E drept ca nu m-am prea documentat eu in ceea ce priveste substratul perfect si contine cam multa substanta organica. Se poate sa creasca mult mai repede decat ar fi normal pentru ca e prea organic substratul ?
 

dr Cactus

Member
Salut,
Toti colectionarii de cactusi ne confruntam cu aceasta probleme, cea a lipsei spatiului, in masura mai mica sau mai mare.
Aici ar fi doua linii mari de discutii:
1) ce e mai bine pentru plante
2) ce e mai comod pentru noi
Cele doua linii adesea sunt in contradictie si factorii care inclina balanta intr-o parte sau alta sunt in primul rand gradul atasamentului nostru pentru aceste plante, altruismul nostru si puterea financiara.