Experiment ieftin de solar pe tevi PPR

danero2004

Pentru ca eu insumi doresc sa realizez acest proiect , atasasez aceste imagini cu un model de solar , in care fara incalzire de la -27C erau -10C , deci un mod bun de a proteja unele plante.

Desigur eu vreau sa pun doua randuri de folie distantate de tevi precum un policarbonat in taietura, inca nu sunt sigur daca sa pun lemn ca distantier sau tot PPR care e alb

Singurul impediment in Romania e ca tevile PPR sunt doar la 4 m si nu la 6 m cat ar fi trebuit mie.

Deci spor la treaba , si cum imi permite timpul si daca o sa reusesc pun si traducerea in romana.

SERA-SOLAR PE TEVI PPR fi 25 simple fara aluminiu sau carbon caci sunt mai flexibile

Dave a spus:
One of the most valuable assets in my garden is my greenhouse. It has allowed me to grow plants that I normally would not be able to grow, produce crops that the season is not usually long enough to produce, and protect my plants from frosts, hail, or other severe weather that normally would have destroyed my garden.

But I don’t have thousands of dollars to spend on a greenhouse. I just priced out an 8’x12’ greenhouse for $3,500. I would love to have a large, professional greenhouse, but that simply isn’t financially feasible for me. So, instead I’ve found a way to make a large greenhouse that is functional, easy to build, and inexpensive.

Required Materials List
Note: All wood should be green, treated wood to resist rot. (Or you can spend more money and buy a rot resistant type of lumber such as cedar.)

•(4) 2×6 – 16’
•(2) 2×6 – 12’
•(14) 2×4 – 12’
•(19) ¾” x 20’white pvc pipe
•(9) 10mm x 10’ rebar
•(1) 20’x50’ roll of 6mm plastic
•(1) Bundle of 50 4’ wood lathe (or optional staples)
•Zip ties
•Nails or screws
•Metal banding
•Door hinges and handles

Step 1 – Laying Out the Frame
Using the 2x6s, lay out and put together your 12’x32’ frame. (You can join the two 16’ pieces with a 2’ piece of 2×4.)

Ensure that the frame is square by measuring diagonally across it. You can temporarily keep the frame in place by pounding a 30” piece of rebar in each corner. (You can pull these out to use them in the next step.)

Step 2 – Adding the Hoops
Cut each 10’ piece of rebar into four 30” pieces of rebar. This will give you thirty-four pieces. Pound the rebar into the ground about 15” deep on the outside of your frame at two foot intervals. This will leave 15” sticking up out of the ground.

Now slide both ends of your pvc pipe over the rebar to make a hoop across the width of your greenhouse.

Attach the pvc pipe to the 2x6s by screwing short pieces of metal banding around the pipe

Step 3 – Building the Ends
Cut the following pieces out of your 12’ 2x4s:

•(2) 11’8¾”
•(4) 1’6″
•(4) 4’7″
•(4) 5’7″
•(8) 1’11¼”
•(2) 4′¼”
For each end, assemble the wall according to the following diagram.

Place this wall within the 2×6 frame and nail/screw in place.

Cut (4) 28” 2×4 pieces. Cut one end at a 45º angle. Use these pieces to brace the wall.

Once all of the hoops and the two ends are in place, connect two pvc pipes together and cut them to measure 32′ long. This will be the rib that will go along the top of your hoops. You can attach this rib with plastic zip ties.

Step 4 – Covering the Greenhouse with Plastic
If you are going to use wood lathe, cut 32 pieces of 20” lathe. These will secure the plastic to the sides of the 2×6 frame in between each hoop. Or optionally, you can use staples, though they may have a tendency to pull through the plastic.

Drape the plastic over the length of the greenhouse. Be sure to have enough overlap at the ends to cover the end walls. Pull the plastic snug and attach to the 2x6s at one end using the wood lathe or staples. Go to the other end, pull snug, and attach in a similar manner. Do this at the center, and then along the rest of the length of the greenhouse.

Note: If you can do this in warm weather, there will be less sagging later. Make it as snug as you can without causing damage to the plastic.

To attach the plastic to the ends, pull the plastic straight down, and attach with lathe. Then pull the plastic out to the sides. This will give you extra plastic along the outside edge. Fold the plastic back towards the center and attach. For the end with the door, cut out the plastic leaving a few inches of over hang to wrap inside and attach.

Step 5 – Adding the Door
Before you cut your pieces, check the actual measurements for the space you have. Your wall may sit a little different than mine. It’s always better to go a little small or your door may not fit. But if the measurements are the same, cut the following pieces out of your 12’ 2x4s:

•(2) 4’11″
•(2) 3’9″
Nail these together to make your door frame. Lay a 2×4 diagonally across the frame and nail in place. Trim off anything that hangs over the frame of the door. This will be on the inside of your door. Too much wood hanging over will jam your door. Attach the hinges to the door frame.

Cover the outside of the door with remaining plastic or you can use plywood if you would rather. You can attach the plastic with the wood lathe or staples. There should be about 4” of overhang of plastic on all sides.

Attach the door handles to the door. Mount the door to the frame.

Mi se pare destul de usor de facut si destul de ieftina cum toti pot calcula materialele necesare

si asta e varianta cu panel de OSB

cu intaritura pe margine cu riglete de lemn

poze iarna

Deci , SUCCES mie si tuturor carora le place acest proiect :wink:

Multumiri lui Dave din Alberta pentru acest proiect :clap:

danero2004

asa arata acum , recunosc cu unele mici adaugiri necesare in zona mea ...dar per ansamblu fff multumit de rezultat...

Folia am luat deja 3+ doar ca mai intai sa inchei si lateralele cu OSB :wink:

Floria

Danero, asa am intrat eu in forum. Cautam disperata un model de sera si nu gaseam nimic in limba romana asa ca mi-am construit repede o sera dupa modelul pe care l-ai gasit si tu, priveste aici http://egradini.ro/forum/viewtopic.php? ... c&start=45
Numai ca eu am construit-o din fier beton de 18" la ditanta de 1 metru. Prima iarna a fost excelent dar a doua iarna cand a nins masiv a curbat-o ca pe W rasturnat. Sa ai in vedere ca iarna trebuie sa aiba coama bine fixata incat sa nu se inconvoaie.

danero2004

Nu stiam de topic spre rusinea mea ... :oops:

Da , urmeaza si alte etape , in plus am adaugat cateva sisteme de prindere , plus ca vor veni suporti de sustinere a coamei...dar nu aveam masina sa iau restul de materiale si cu asta mica o distrug :cry:

Floria

Din experienta mea iti spun ca trebuie sa-i pui si o plasa vernil peste folie care va atenua putin arsita soarelui de la prinz, altfel vei vedea singur cum va fi vara in sera.

danero2004

Folia e roza si cica are si aceata protectie acum , dar voi pune si plasa de umbrire vara , in plus iarna va fi dublata folia , dar proiectul la care ma gandesc este in tematica de studiu dar va fi ceva gen perna de aer dar bineinteles fara aer :D

Floria

danero2004 a spus:
Folia e roza si cica are si aceata protectie acum , dar voi pune si plasa de umbrire vara , in plus iarna va fi dublata folia , dar proiectul la care ma gandesc este in tematica de studiu dar va fi ceva gen perna de aer dar bineinteles fara aer :D
Este minunata ideea ta, va estompa si condensul putin. Daca cade pe plante , le pateaza frunzele.

danero2004

Folia 3+ are si aceasta functie anticondens , la cati bani am dat era logic :rofl:

Folia 3+ (de culoare roz) este folia care asigura protectia totala pentru solarii. Conţine trei aditivi care îi confera calitaţi speciale: efect împotriva radiaţiilor solare, efect termic, efect anti-picurare.
Folia 3+ are si o durabilitate mare în timp, oferind protectie optima si economie sporita

Floria

Daca ai sti cat am umblat prin magazine sa gasesc teava pe care ai gasit-o tu acum !!!! Cand am obosit am recurs la fier beton.
Cand termini sa ne dai si noua detalii cu preturile pentru toate elementele.
Succes !

danero2004

O idee interesanta ca varianta de incalzire in afara de celebrul butoi cu apa ar fi cica un rand de 5 cauciuri sau mai multe umplute cu pamant uscat , cica ar tine caldura destul de bine mai ales daca ziua temp e bunicica 8)

Floria

Fara sursa de caldura si cand nu era soare afara, la mine in sera, iarna erau cu doua grade mai mult decat afara, dar cel mai important era ca nu batea vantul. Cand in forum la Gutuiul japonez abia i se vedeau mugurii , al meu era deja inflorit si multe plante erau verzi deja.

danero2004

Bine dar si folia nu era una termica , nu era dubla asa cum planuiesc eu sa fac o perna de aer , capetele nu sunt din lemn pe care voi pune vata iarna...corect?

Cel putin se poate sa cresc macar temperatura de la care sa incalzesc pana pe la 0-5C

asta e gandul meu

Floria

In mod sigur vei avea mai multe grade in plus, tu stii ca si la o casa care are doar un singur rand de geamuri , este mai frig.
Eu am vazut ca si in cele care nu sunt foarte inalte este mai cald.
Folia conteaza foarte mult, eu am avut una cu protectie UV si era mai grosuta, dar la un capat nu mi-a mai ajuns la fereastra de aerisire si am pus una obisnuita. Iarna asa a inghetat incat se spargea precum sticla cind apasai pe ea. Noroc ca am pus-o in doua foi si cea din interior a ramas intacta.

danero2004

Deci doar cea simpla a avut efect de gheata ?

Bine orice proiect se adapteaza si se imbunatateste , primul post contiine ideea iar ce am reusit pana acum e doar adaptarea dupa ideea respectiva plus cateva sfaturi de la cel care a facut-o

danero2004

Miercuri am reusit sa pun OSB pe fete si azi am pus folia , cu tot cu vantul care batea am reusit destul de bine ...mai raman usa/geamurile/rafturile si e gata.

danero2004

aaa ....pai am pus si voi pune mai multe modificari de plan pentru o mai buna stabilitate/siguranta.

Totul a venit pe parcus :rofl: , eu sunt multumit , maine imi pot duce rasadurile acolo :dans:

danero2004

Lume , lume , intreb si eu ceva legat de sere , cum pot intinde mai bine folia si cum o pot fixa mai rigid pe schelet , cei care au mai facut poate pot da un sfat

Am gasit un element de cuplare care deocamdata costa mai mult decat imi permit la vremea asta dar ....la anul daca nu gasesc alta metoda voi trece la acel model

Ma intereseaza deoarece folia nu e strunita pe schelet si cum bate vantul se "plimba" sa i zic asa , ridicanduse 2-3 cm de pe schelet , probleme cu vantul nu am sa o ridice mai sus dar jos la baza se ridica de pe teava.

Succes

Floria

Eu cred ca este simplu de fixat folia la sera ta. Am vazut ca ai fixate niste sipci cam la 60 -70 cm de baza care sunt in interiorul serei, era bine daca erau fixate mai sus si vei vedea de ce spun asta. Suprapune in exterior alta sipca cu cea din interior si bate-o in cuie de cealata cu folia intre ele asa cum este ea intinsa. La cea din exterior poti sa-i pui chinga din loc in loc si s-o treci peste coama serei pana la sipca din cealalta parte. Asa nu te doare capul daca bate vantul puternic, nu-ti mai umfla folia.

danero2004

Chinga am pus din funie cu care am fixa folia de umbrire si e prinsa in tije de 1m in pamant (90cm in sol) dar falfaie folia si vroiam sa stiu cum o strunesc mai bine , metoda cu cuiele poate fi buna dar vanturile cu rafale sunt cele care ma incurca pentru ca face valuri si asa e ca si cum ar smulge cineva folia , o sa vad ce zice ala de a facut proiectul

Mersi Floria

Sus